Dag 29 Ponferada - Cebreiro - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Ad Simons - WaarBenJij.nu Dag 29 Ponferada - Cebreiro - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Ad Simons - WaarBenJij.nu

Dag 29 Ponferada - Cebreiro

Blijf op de hoogte en volg Ad

29 Juni 2013 | Spanje, Cebreiro

‘s Ochtends is iemand speciaal vroeg uit bed gekomen, om in het half donker bij de poort iedereen die vertrekt buen Camino te wensen. gisteren 750 hoogtemeters de berg op naar Cruz de Ferro Vandaag een zware dag met 950 hoogte meters en 30 gr warm, en we hopen de top in O Cebreiro te halen. We vertrekken vroeg om 6:45 u rijden we al, wel licht aan. Om 8:00 u net voor de klim begint bij een café eerst koffie en wat eten. Daar worden we al door zus Suzette gebeld voor een praatje en succes te wensen. Nou, dat was nodig ook. De klim is 30 km lang begint met 4 % en wordt steeds steiler naar de laatste 2.5 km 10% . In de klim worden we ingehaald door Erik en Karin die ook weer ineens achter ons bleken te zitten, dus nog maar een keer koffie. Later worden we ook ingehaald door een Nederlands echtpaar die we al bijna een week dagelijks zien. De laatste 5 km van de klim zit Angelique er helemaal doorheen. De klim op het laatst 10% bij 30 gaden warm is erg taai, we rijden van schaduw naar schaduw telkens een halve min rust. De eerder genuttigde pain chocolate en de koffie van Angelique blijven op de berghelling achter. Dan denken we er te zijn, de plaats met de naam Pedrafita do Cebreiro, maar dit blijkt niet de goede plaats te zijn, nog 3 km klimmen naar O Cebreiro daar moeten we zijn. Dan eindelijk zijn we boven in O Cebreiro en langs de weg gelijk de refugio gelukkig. Maar dan meer dan 25 mensen voor bij de receptie wachten en hopen op een mogelijke slaapplaats beneden anders moeten we verder. Angelique nog helemaal niet fit van de zware klim mag een uur in de rij gaan staan wachten, balen had ik liever gedaan, maar haast was geboden om plaats te bemachtigen. Dan eindelijk slapen beneden blijkt geen probleem, we kunnen blijven. Als we dan even rondkijken blijken we aan de achterzijde van de refugio een prachtig uitzicht op een grote vallei te hebben. We hopen dat de foto's de werkelijkheid een beetje weergeven, want life is het in ieder geval prachtig. Angelique was 's avonds na het douchen weer fit en we eten met uitzicht op de vallei.

Dag kms 56

• 01 Juli 2013 - 23:12

Carlo En Yolanda:

Kan best begrijpen dat je er doorheen zit....zo'n klim met die temperatuur!!! De laatste loodjes, heeeel veel sterkte!!! xxx

• 02 Juli 2013 - 06:03

Ben:

TOP,TOP,TOP.....om uit te drukken in waar je naar uitkeek!!!
    Wat een superdag, om nooit meer uit het geheugen gewist te krijgen....
    Nog ff doorgaan A&A!
    Groetjes ook van Dini.

• 02 Juli 2013 - 12:17

Iet:

jeetje wat zijn jullie stoer, diepe buiging...

• 02 Juli 2013 - 19:52

Daan:

Wat een Super stel zijn jullie toch, we zijn trots op jullie.
    groetjes Ria en Daan.

• 03 Juli 2013 - 22:24

Annie En Henk:

Jullie zijn superhelden, petje af.