Dag 6 en 7, Mealhada - Albergaria a nova - Grijo. - Reisverslag uit Grijó, Portugal van Ad Simons - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7, Mealhada - Albergaria a nova - Grijo. - Reisverslag uit Grijó, Portugal van Ad Simons - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7, Mealhada - Albergaria a nova - Grijo.

Blijf op de hoogte en volg Ad

10 Mei 2017 | Portugal, Grijó

Mealhada - Albergaria a nova 47 km, 26 gr, 520 hoogte meters.

7:30 vertrek vanuit de Albergue, zonder ontbijt op pad, na 8 km bij een pastelleria zo dag morgen 8:30 aan de rand van de stad bom vol Portugese famielies die kwamen ontbijten, gezellig.
Lekker ontbeten, eten en drinken voor onderweg gekocht en weer op pad.
We paseerde verschillende pelgrims die we gisteren in de herberg zagen.
Bij de meeste snel even een praatje gemaakt en weer verder.
Onderweg komen we honderden pelgrims op weg naar Fatima tegen, met de hoop dat ze na 100 jaar Maria weer zien verschijnen.
Weer een leuke herberg, met weer diverse nationaliteiten zoals Fransen weer een Namibische, Litouwen.
Morgen weer een nieuwe fietsdag.

Dag 7, Albergeria a nova - Grijo, 45 km, 26 gr, 730 hoogte meters.

Heel vroeg in de morgen ruim voor onze wekker, werden wij al gewekt door een paserende processie van hard biddende en zingende pelgrims op weg naar Fatima, wij gauw weer verder slapen.
Na het ontbijt zijn we om 7:45 vertrokken en verwachten een makkelijke dag met niet zo veel kms.
Het tegendeel is waar (en zwaar).
Best wel wat klimmen van 20% en steiler, één zelfs waar we niet boven konden komen.
Waar Angelique moest lopen en Ad een duwtje van een passende Italiaanse fietser nodig had om boven te komen.
Verderop kwam de Italiaan ons weer tegemoet
om te waarschuwen voor een naderend erg rotsachtig
Paadje, maar dat lukte gelukkig wel.
Als fietser steeds improviserend langs voetgangerspaden, en een spoorlijn waar wij zo overheen stappen, moest ik Ad samen met een behulpzame Portugees de railzen overtillen. Gevaarlijk maar de enige optie, het pad weer vervolgend zijn we weer heelhuids aangekomen in de herberg.

• 11 Mei 2017 - 20:39

Jack En Suzette:

Hallo Ad en Angelique,
    Iedere dag is weer een bijzondere dag.
    Zet hem op hé
    Groetjes van ons.