Dag 4 en 5 Tomar-Alvorge-Mealhada. - Reisverslag uit Mealhada, Portugal van Ad Simons - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 Tomar-Alvorge-Mealhada. - Reisverslag uit Mealhada, Portugal van Ad Simons - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5 Tomar-Alvorge-Mealhada.

Blijf op de hoogte en volg Ad

07 Mei 2017 | Portugal, Mealhada

Tomar-Alvorge 57 km , 19 gr , 1030 hoogte meters.

7:45 vertrek hotel Tomar,
Lijkt er redelijk uit te zien buiten maar al snel moeten we het regenpak aantrekken.
Vrij zware dag met heel veel klimmen en dalen.
Na een paar uur fietsen wordt de lucht wel heel erg donker, gelukkig vinden we op tijd een schuilplaats bij een overkapping van een koffietent (regen valt met bakken uit de lucht).
Bijna een uur staan schuilen.
Toen weer verder, uur fietsen weer schuilen.
Maar we zijn nog steeds droog (ook door onze goede regenpakken).
Droog aangekomen in de Albergue in Alvorge, een gezellige boel.
2 Franse echtparen, 1 Australisch echtpaar, 1 Portugues en wij volle bak.
S'avonds in het plaatselijke cafe lekker gegeten en gedronken met z'n allen.
Was gezellig, morgen weer verder.

Dag 5 Alvorge - Mealhada, 69 km, 21 gr, 600 hoogte meters.

7:15 vertrek vanuit de Albergue, half bewolkt maar koud 11 gr,
Loopt lekker vandaag, makkelijke route dus snel op plaats van bestemming.
De eigenaar van de Albergue vraagt of we voor de komende dagen al een slaapplaats hebben .
Het is namelijk een heilig jaar van de Caminho Fatima, en 12 mei komt daar de paus.
1,5 miljoen mensen door heel Portugal lopend op weg naar Fatima waar maria 100 jaar geleden verscheen.
Dus weinig kans op een slaapplaats.
De herbergier heeft voor dekomende 2 nachten voor ons een slaapplaats besproken.
Hoe gelovig Portugezen zijn bleek uit het feit dat een wat oudere man die in een dorpje langs de kant stond een kruisje maakte toen wij (pelgrims) hem voorbij reden.
S'avonds samen met een Nederlander, Oostenrijkse, en Namibische,
Specialiteit uit de streek Leitao (speenvarken gegrild) gegeten was heerlijk.

• 07 Mei 2017 - 19:27

Ben:

Jaja, als er maar weer te feesten is onderweg!! Dat is jullie wel toevertrouwd!! Ga zo door!

• 08 Mei 2017 - 17:20

Gerda En Ad:

Hallo jammer dat het zo koud en nat is. Hopenlijk komende tijd beter weer. Te warm is niets maar zo is ook niet lekker. Wel attent van die man om jullie op heilige dag te wijzen en slaap
    Plaatsen te regelen. Zo zou je toch nog verrast worden. Heel veel plezier verder en nog veel veilige kilometers gewenst. Groetjes van ons.